دسته‌بندی نشده

وکیل ملکی در کرج

وکیل ملکی در کرج با بهترین نتیجه برای پرونده ملکی شما عزیزان را میتوانید از طریق تماس با ما و ارائه توضیحات مختصر به ما و در نهایت از طریق لیست وکلای متخصص اعلامی از سوی اپراتور ها بیابید. آکام وکیل با سالها سابقه در امر معرفی وکلای کانون وکلا و بازخورد عالی از سوی کاربران می تواند به شما در یافتن بهترین وکیل ملکی در کرج یاری رساند.

وکیل ملکی در کرج
وکیل ملکی در کرج بهترین ها در سال 1402 در آکام وکیل

وکیل ملکی در کرج با بهترین نتیجه برای پرونده ملکی شما عزیزان را میتوانید از طریق تماس با ما و ارائه توضیحات مختصر به ما و در نهایت از طریق لیست وکلای متخصص اعلامی از سوی اپراتور ها بیابید. آکام وکیل با سالها سابقه در امر معرفی وکلای کانون وکلا و بازخورد عالی از سوی کاربران می تواند به شما در یافتن بهترین وکیل ملکی در کرج یاری رساند.

تماس در ساعات اداری:

09123693046

تماس در ساعات غیر اداری:

09197027258

آدرس: کرج،کنارگذر آزادگان، جنب سازمان تامین اجتماعی، برج سایه، طبقه سوم، واحد7

پارکینگ: روبه روی سازمان تامین اجتماعی و پارکینگ عمومی واقع پشت سازمان تامین اجتماعی

2 بهترین وکیل ملکی در کرج

سلاله آزادی وکیل ملکی در کرج
سلاله آزادی وکیل ملکی در کرج در سال 1402

از آنجایی که موضوعات ملکی زیر شاخه های متعددی دارد و موضوعی تخصصی می باشد لذا باید برای انجام پرونده های ملکی در استان البرز حتما با وکیل متخصص ملکی ما در مجموعه آکام وکیل مشاوره صورت بگیرد و کار خود را به وکیل ملکی در کرج بسپارید تا بتوانید نتیجه مطلوب دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان در مورد موضوعات ملکی به اختصار به چند مورد می پردازیم.

خلع ید یک دعوای حقوقی در مورد اموال غیرمنقول (خانه، زمین، باغ) است و امکان شکایت کیفری در آن وجود ندارد.

در مفهوم ساده دعوای خلع ید هنگامی مطرح می گردد که شخصی بطور غیرقانونی در مال غیرمنقول دیگری تصرف نماید و صاحب مال بخواهد مال خود را از دست متصرف خارج کند.

سه شرط لازم برای طرح دعوای خلع ید  (دفاع در دعوای خلع ید)

  1. مالک بودن خواهان: ارائه سند رسمی مالکیت الزامی است، اعم از سند ثبتی یا دادنامه دادگاه مبنی بر مالک بودن خواهان.
  2. تصرف خوانده
  3. غیر قانونی و غیر مجاز بودن تصرف (غصبی)

وجود این سه شرط باید از سوی دادگاه احراز و معلوم گردد.

وکیل خلع ید و تخلیه کرج

خلع ید به چند مورد تقسیم می شود که شامل: خلع ید غاصبانه، خلع ید امانی و دعوای تصرف می باشد.

خلع ید غاصبانه: همان دعوای مالکیت است که طی آن مالک ملک، درخواست رفع تصرف غیر قانونی دیگری را از ملک خود دارد.

خلع ید امانی: دعوای تخلیه ید دعوایی است، عدم مالکیت خوانده بر ملک و قانونی بودن تصرف او قبل از انقضای قرارداد، مورد قبول طرفین دعواست و ادعای خواهان بر غیرقانونی بودن یا برخلاف قرارداد بودن ادامه تصرفات خوانده بر ملک است.

دعوای تصرف:به این معنا که متصرف سابق (قبلی) مال غیرمنقول، علیه متصرف فعلی دعوایی را مطرح نماید. این دعوی، شامل دعاوی تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق می باشد که به صورت کیفری یا حقوقی مطرح شود.

برای مشاوره با وکیل ملکی در کرج تماس بگیرید.

تفاوت دعوای خلع ید با دعوای تصرف عدوانی

در دعوای خلع ید اولین اقدام او پس از طرح دعوی اثبات مالکیت است اما در دعوای تصرف عدوانی اثبات مالکیت از سوی خواهان لازم نیست و خواهان فقط باید ثابت کند که سابقه تصرف او نسبت به متصرف فعلی مقدم است و زودتر از او انجام شده است.

تفاوت دعوای خلع ید و تخلیه ید

دعوای خلع ید در مورد ملکی مطرح می شود که مورد تصرف غیرقانونی شخص دیگر قرار گرفته باشد و بخواهیم غاصب را از ملک اخراج کنیم؛ اما اگر بین مالک و شخص متصرف قراردادی مثل قرارداد اجاره وجود داشته باشد که در آن قرارداد زمان تخلیه ملک معین شده است اما متصرف یا مستأجر ملک را تخلیه نکند می توان علیه او دعوای تخلیه ید مطرح نمود.

همینطور ممکن است شخصی به دیگری اجازه استفاده از ملک خود را بدهد و بعد بخواهد اجازه خود را پس بگیرد در اینجا هم باید دعوای تخلیه ید مطرح کند. دعوای خلع ید فقط در مورد اموال غیرمنقول قابل طرح است اما دعوای تخلیه ید هم در مورد اموال منقول و هم در مورد اموال غیرمنقول قابلیت طرح دارد. اگر شخصی درواقع خواهان خلع ید باشد اما در دادخواست خود خواسته خود را تخلیه ید مطرح کند قرار عدم استماع دعوی صادر می شود.برای ارتباط با وکیل ملکی در کرج تماس بگیرید.

از آنجایی که مسائل ملکی بسیار پیچیده است و هچنین نیازمند پیگیری های مکرر می باشد باید با وکیل با حوصله و ماهری همکاری کنید،با مراجعه به تیم حقوقی آکام که به صورت حرفه ای و تخصصی در این زمینه فعالیت دارند می توانید به راحتی و با آرامش خاطر این مسئله را حل کنید.

موضوع بعدی در مورد مسائل ملکی که می خواهیم به آن بپردازیم تصرف عدوانی می باشد.

تصرف عدوانی در کرج

تصرف عدوانی در کرج: طبق قانون به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شود و به معنی تصرف مال غیرمنقول فردی دیگر، به ‌اجبار و بدون رضایت او است.

طبق آیین دادرسی، دعوای تصرف به سه شکل عدوانی، ممانعت از حق و مزاحمت بیان می‌شود.

تصرف عدوانی پارکینگ آپارتمان‌ها، تصرف عدوانی در ملک مشاع، دیوارکشی، تغییر حد فاصل، از بین بردن مرزها، نهرکشی، پی کنی، کرت بندی، امحای مرز، حفرچاه در غرس اشجار و زراعت در اراضی مزروعی اعم از جنگل‌ها و مراتع، تصرف در اراضی ملی‌، باغ‌ها، قلستان‎ها، مزارع کشت شده یا در آرایش زراعی، منابع آب، پارک ملی، چشمه‌سار و نهرهای طبیعی، تاسیسات کشاورزی، دامپروری و دامداری و غیره.

کشت و صنعت اراضی موروثی، املاک متعلق به دولت، شرکت‌های وابسته یا شهرداری، املاک و محبوسات اوقاف که برای مصارف عمومی و عام المنفعه یا اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ذی‌حق معرفی کردن خود یا دیگری یا به‌منظور تصرف، بدون اجازه سازمان حفاظت محیط زیست یا مراجع ذی‌صلاح صورت گیرد و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی را به‌دنبال داشته باشد یا ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق در موارد مذکور محرز شود.

تفاوت های مضامین ملکی

گاها برای افراد این سوال پیش می آید که آیا انتقال و فروش مال مشاع از مصادیق فروش مال غیر است؟

در ابتدا باید گفت که مشاع مالی است که چند مالک داشته باشد.بر طبق قانون، شرکای مال مشاع، حق ندارند آن را به دیگری انتقال و به فروش برسانند.

فروش مال مشاع دو حالت دارد که حالت نخست آن جرم محسوب نمی شود ولی حالت دیگر آن چنین نیست و عمل به آن جرم است.

1.حالت نخست این است که شریک به میزان سهم خود از مال مشاع، بدون رضایت شریک یا شرکا، اقدام به انتقال مال به دیگری کند که در این حالت جرمی متوجه شخص انتقال دهنده نیست.

2.حالت دوم به این نحو است که شریک علاوه بر میزان سهم خود، از سهم مشاع شریک یا شرکا بدون رضایت ایشان از آن مال به دیگری انتقال دهد که از مصادیق جرم انتقال مال غیر است.وکلای فروش مال غیر ، وکیل ملکی در کرج همین حالا تماس بگیرید.

سخن آخر

با توجه به توضیحات فوق که به صورت مختصر بیان شده است باید گفت که موضوعات ملکی بسیار گسترده هستند که نیازمند سواد حقوقی بسیار بالا می باشد،تیم حقوقی آکام در کرج با داشتن وکیل ملکی در کرج که هم از سواد علمی بالایی برخوردار هستند و هم به روند دادگاه ها در این خصوص تسلط کافی دارند این اطمینان خاطر را به شما می دهند که در سریعترین زمان ممکن می توانند پرونده شما را به نحو احسن به نتیجه برسانند.

وکیل ملکی در در کرج با کمترین کارمزد و بهترین نتیجه ، برای تماس کلیک کنید.

اگر به وکیل ملکی در تهران نیاز دارید.

اگر وکیل ملکی در مازندران می خواهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با رامین صمدی